وبلاگ من

...

شبانه روز

شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۵ ب.ظ

نام فیلم: #شبانه_روز
فیلمنامه، کارگردانی، تدوین: #امید_بنکدار، #کیوان_علیمحمدی
مشاوران کارگردانی: #بهرام_بیضایی، #بهمن_فرمان_آرا، #کامبوزیا_پرتوی، #شبنم_طلوعی
با بازیِ #حامد_بهداد
مدت زمان: یک ساعت و سی دقیقه
🌹پاسداشت خاطره ی استاد #حسین_سیاوش_کسرایی❤️
.
فیلم، چهار داستانِ موازی را پیش می‌بَرَد:
.
١. تاج‌السلطنه (دختر ناصرالدین شاه)، از دسیسه‌های دربار، بدخلقی‌های پدر، و بی‌مهری‌های همسرش رنجیده‌خاطر است. پسرخاله‌اش که استادِ تارِ اوست، دل در مهر او دارد و گوش به درد دل‌های این دختر داده است. در ادامه زمانی که گوشی تلفن همراه حورا شیوا (بازیگر نقش تاج‌السلطنه) زنگ می‌خورد، متوجه می‌شویم در حال مشاهده‌ی فیلمی از دربار ناصرالدین شاه بوده ایم.
.
٢. فوژان، طراح لباس است و به‌مدت ۵ سال منتظر پسرعمه‌اش بوده است؛ برای ازدواج. حال که فرزان از سفر بازگشته، بابک جایش را گرفته است! بابک و فوژان قرار است با یکدیگر ازدواج کنند؛ ازدواجی که به ثمر نمی‌نشیند، زیرا بیماری صعب‌العلاج فوژان او را برای مدتی مهمان دنیا می‌دانَد. فوژان، بابک را از خود می‌رانَد، همانطور که بیماری زندگی را از فوژان رانده است.
.
٣. مرجان، از دلِ شکست عشقی‌ئی بیرون آمده است که تا مدت‌ها مشغولیّات فکری برایش داشته است و حال با فرخ آشنا شده؛ فرخی که یک سر و گردن از فرهاد (همسر اولش) بهتر است؛ اما مشکلْ نبودن‌اش است. فرخ شغلی دارد که به تبعِ آن شغل، نمی‌تواند بیش از یکی دو روز در هفته در کنار مرجان باشد.
.
۴. #حسین_سیاوش_کسرایی (با بازیِ #بهداد)، نقاش مطرحی است که با توجه به اوضاع جسمیِ نه‌چندان مساعدش، شاگردان زیادی دارد. پس از فوت همسر استاد #کسرایی (بهار)، ایشان دوره‌ی رو به افولی را طی می‌کند و از نظر روحی به هم می‌ریزد. یک شب دختری بی‌هوش را در خیابان می‌یابد. او را به خانه می‌آورد و پرستاری‌اش می‌کند و زندگیِ از دست رفته‌اش را بدین طریق به دست‌های خود مجدداً می‌سازد. دختر تظاهر می‌کند فراموشی دارد، اما با پیشروی داستان مشخص می‌شود این دختر به‌همراه معشوقه‌اش از خراسان گریخته است تا به تهران بیاید، اما در میانه‌ی راه یکدیگر را گم کرده‌اند.
.
و شاید "گم‌شدگی"، پیرنگ تمام این چهار فیلم است؛ چهار فیلمی که در قامت یک فیلم بر ما نمایان شده است.

  • مظاهر سبزی