وبلاگ من

...

خطاب به عشق

جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۱:۲۹ ب.ظ

نام کتاب: #خطاب_به_عشق (نامه های عاشقانه آلبر کامو و ماریا کاسارس)
نویسنده: #آلبر_کامو، #ماریا_کاسارس
گردآوری: #کاترین_کامو
مترجم: #زهرا_خانلو
ناشر نسخه ی چاپی: #نشر_نو
ناشر نسخه ی مجازی: #طاقچه
تعداد صفحات: ۵١۴
.
#خطاب_به_عشق، اولین جلد از نامه‌های عاشقانه‌ی #کامو و #کاسارس به یکدیگر است؛ که مربوط به حدفاصل سالیان ١٩۴۴ الی ١٩۴٩ است. سه جلد دیگرِ این کتابِ چهارجلدی توسط #نشر_نو در دست چاپ است.
.
#کامو که از همسر و دوقلوهایش دور مانده است، در پاریس عشقی آتشین به این بازیگر زیباروی اسپانیایی پیدا می‌کند و همین باعث می‌شود با هم نامه‌نگاری کنند. نامه‌نگاری‌ئی که ١٢ سال به طول می‌انجامد و سرانجام عطش این عشق با تصادف نا به‌هنگام #کامو و مرگ زودهنگام وی رو به زوال می‌گراید.
.
این عشق، آن‌ها را وارد دنیای هنری یکدیگر می‌کند؛ به‌نحوی که #کامو برای نمایش‌نامه‌های #سوء_تفاهم، #راستان، #حکومت_نظامی و... که خودش به رشته‌ی تحریر درآورده است نقش‌های مهم را به #کاسارس می‌سپارد؛ و از آن سمت #کاسارس برای انتخاب کتاب‌هایی که می‌خواهد مطالعه کند یا فیلم‌هایی که قصد بازی در آن‌ها را دارد و... ، از #کامو کمک می‌گیرد.
.
#کامو در یکی از این نامه‌ها آویشن -که از دامنه‌ی کوهی در فلاتی وحشی کنده است- می‌گذارد و برای #کاسارس می‌فرستد و #کاسارس در نامه‌ای که در جواب #کامو می‌فرستد آرزو می‌کند که ای کاش در جیب‌های #کامو جای می‌گرفت و همه‌جا همراهش بود❤️
.
از دل این نامه‌ها، علاوه بر شناخت لایه‌های پنهان شخصیت #کامو، می‌توان اتفاقات تاریخی آن روزها را نیز دید؛ و علاوه بر آن، می‌شود با شمار زیادی از کتب، نمایش‌ها، نویسندگان، کارگردانان و... آشنا شد. در کل می‌توان گفت این کتاب سوای بُعد عاشقانه‌اش، یک دانشگاه هنری است که شیرینیِ خواندنش به دل می‌نشیند و تا مدت‌ها خواننده‌اش را رها نمی‌کند. خواندن‌اش توصیه می‌شود، برای دوست‌دارانِ #کتاب و دوست‌دارانِ #کامو.

  • مظاهر سبزی