وبلاگ من

...

لومیر و شرکا

جمعه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹ ب.ظ

نام فیلم: #لومیر_و_شرکا
مدت زمان: ١ ساعت و ٢٧ دقیقه
___
در سال ١٩٩۵ میلادی، از ۴١ کارگردان بزرگ دنیا، از جمله #کیارستمی، دعوت می شود تا به مناسبت صد سالگی سینما در کاری گروهی فیلم بسازند. آن ها با دوربین #برادران_لومیر -مخترعین و آغازگران سینما- به لوکیشن فیلم های آن ها رفته و هرکدام یک فیلم کوتاه یک دقیقه ای با دید امروزی می سازند.
___
#برادران_لومیر کسانی بودند که در سال ١٨٩۵ میلادی، سینما را به جهان معرفی کردند. #سینماتوگراف دستگاه اختراع شده توسط این دو برادر بود، دستگاهی که پدرشان می گفت "مردم به زودی از آن خسته خواهند شد" ولی با گذشت ١٢۵ سال هنوز نبض‌اش می زند؛ و سینمایی که نه تنها فراموش نمی شود، بلکه روز به روز محبوب تر می شود. از #براران_لومیر فیلم هایی باقی مانده که هم اولین فیلم های سینمایی جهان است، هم اولین فیلم های طنز و مستند در میانشان دیده می شود. این دستگاه هم وسیله ای برای نمایش فیلم بود، هم دوربین فیلمبرداری!
___
کارگردان ها: #عالیجناب_عباس_کیارستمی، سارا مون، Merzak Allouache، گابریل آکسل، ویسنته آراندا، تئو آنگلوپولوس، بیگاس لونا، جان بورمان، یوسف شاهین، آلن کورنو، کوستا گاوراس، ریموند دپاردون، فرانسیس ژیرو، پیتر گرینوی، لاسه هالستروم، میشائل هانکه، هیو هادسن، Gaston Kabore، سدریک کلاپیش، آندری کونچالوفسکی، پاتریس لوکنت، اسپایک لی، کلود للوش، دیوید لینچ، اسماعیل مرچنت و جیمز ایوری، کلود میلر، ایدریسا اودرائوگو، آرتور پن، لوچیان پینتیله، ژاک ریوت، هلنا زاندرز برامس، جری شاتزبرگ، نادین ترنتینیان، فرناندو تروئبا، لیو اولمان، یوشیشیگه یوشیدا، ژاکو فان دورمل، رژیس وارنیه، ویم وندرس، ژانگ ییمو.
___
فیلمسازی لذت بخشه برای من، برای این که برای من خیلی جدی نیست، فَن‌عه و می تونم بازی های کودکانه ی خودم رو از طریق فیلم ادامه بدم.

  • مظاهر سبزی