وبلاگ من

...

چرک نویس

جمعه, ۲۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۳۸ ب.ظ

نام فیلم: #چرک_نویس
نویسنده: #زامیاد_سعدوندیان
کارگردان: #علی_جناب
با بازیِ #حامد_بهداد
١ ساعت و ٣٩ دقیقه
___
این شهر هرچی بزرگتر می شه، بیشتر حس حقارت بِهِت دست می ده. این روزا وقتی می خوام بنویسم، یه قدم از خودم دور می شم؛ به یه فکر تازه، به یه آدم دیگه نزدیک می شم. اما نمی دونم چرا نوشته هام خوب به دل نمی شینن. انگار حروف باهام قهر کردن؛ خوب بغل هم چِفت نمی شن.
___
#حامد_بهداد #نویسنده ای بخت برگشته است که نوشته هایش از سکّه افتاده و نه سرمایه ای دارد و نه جیبی برای سرمایه! از گیر و گوری که در زندگی اش افتاده، گرهِ گیرهایش روز به روز بیشتر می شود و محکم تر و کورتر؛ و گور مشکلات زندگی اش روز به روز عمیق تر.
آقای #نویسنده، قراردادی با یک ناشر امضا می کند و با دریافت پیش پرداخت به پشت میزش می خزد تا #رمان جدیدش را بنویسد. یک شب که غرق نوشتن است و غرق افکارش، وقتی به رسم عادت شبانه ی همیشگی اش برای پیاده روی از خانه خارج می شود، #چرک_نویس های #رمان‌ اش را قاطیِ دیگر زباله های خانه‌ شان می گذارد بیرون. یک قاتل روانی که حتی پدر و مادر خودش را هم کشته است (!)، یکی از دست نوشته های #بهداد را برمی دارد و کنار جنازه ی دختری که همان شب در همان محل به قتل می رساند می گذارد.
مشکل زمانی حادتر می شود و روند فیلم از زمانی جذاب تر، که طبق تحقیقات انجام شده توسط پلیس مشخص می شود نوشته های موجود در دست نوشته های #حامد_بهداد دقیقاً با مکان ها و زمان های این قتل ها جور در می آید!
___
#رمان ی که قرار بود با انتشارش نبض بازارِ #ادبی را به دست بگیرد و زندگی این #نویسنده را متحول کند، حال بمبِ تغییر و تحولاتش دقیقاً خورده وسط زندگی اش!
داستان زمانی عجیب تر می شود که خواهر ناتَنی #بهداد در حالی به فوت می رسد که یک نسخه از #چرک_نویس های این #رمان هم کنار جسدش پیدا می شود. اکثر نظرات و حدس و گمان ها متوجه #حامد_بهداد است، #نویسنده ای که جزء به جزء این قتل ها در دست نوشته هایش موجود است و حتی در یک نامه به ناشرش نوشته که خودش قاتل تمام این قتل هاست! اما در ادامه مشخص می شود او به جهت فروش بیشتر #رمان‌ اش و معروف شدنِ بیشترش این دروغ ها را ساخته! همه ی قتل ها توسط همان جوانِ روان‌پریش انجام شده به جز قتل خواهر #بهداد.
با پیشروی داستان و فلش بک هایی که با گذشته زده می شود، مشخص می شود زنِ این #نویسنده -که اتفاقاً او هم #نویسنده است- به دلیل فشارهای اقتصادی ئی که در زندگی شان پیش آمده، اقدام قتل خواهرِ همسرش کرده است تا ارث و میراث پدری #بهداد از این طریق صرفاً برای خودشان باشد!
___
و اما سکانس پایانی اصلاً و ابداً قابل پیش بینی نیست. #بهداد توسط زنش روی پشت بام خانه شان به قتل می رسد!!!

  • مظاهر سبزی