وبلاگ من

...

مرد ایرلندی - مارتین اسکورسیزی

جمعه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ب.ظ

نام فیلم: #مرد_ایرلندی (#ایرلندی) | نویسنده: #چارلز_برنت (رمانِ #شنیده_ام_خانه_ها_را_رنگ_می_کنی) | فیلمنامه نویس: #استیون_زایلیان | کارگردان: #مارتین_اسکورسیزی | ٣ ساعت و ٢٩ دقیقه
___
راننده ی کامیون اگه متوجه نباشه چی توی کامیونه و اگه کنجکاوی نکنه که چی توی کامیونه، اگه به درد زندگی هم نخوره، یقیناً به درد مافیا می خوره!
___
#فرانک_‌شیرن طی ارتباطی که با سران مافیا می گیرد، وارد این حرفه می شود. نفوذ او بین افراد سرشناس مافیا، باعث پیشروی روزانه اش در این کار می شود و نیز غرق شدنش در لجنزار پستی.
___
#اسکورسیزی در این فیلم علاوه بر این که به بررسی تاریخ امریکا بعد از جنگ جهانی دوم می پردازد و اتفاقاتی که قرن بیستم بر این کشور گذشته است را نشانمان می دهد، به گذشته ی بازیگرانش هم گریز می زند و افت و خیزهای زندگی شان را نشان می دهد.
___
هیچ کس منکر مافیا در هیچ زمانی نبوده و نیست. آن ها همیشه در کار خودشان موفق بوده اند و علاوه بر آن در کارهایی که دولت از آن ها می خواسته نیز خوب عمل می کردند، ایستادگی در برابر اعتصاب کارگرها، کسب اطلاعات از ارتش موسولینی (!) و....
___
فرانک کارش را به عنوان عضوی از خانواده ی مافیا به بهترین نحو ممکن انجام می دهد و همین باعث می شود که از عضوی عادی و معمولی، تبدیل به عضوی از خانواده ی بزرگ مافیا و مهره ای کلیدی و خاص شود. در انتها هم به حال خودش رها می شود، زیرا که کارشان با او تمام می شود!

  • مظاهر سبزی