وبلاگ من

...

طریق بسمل شدن - محمود دولت آبادی

پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۰۸:۲۲ ب.ظ

"بشمر ببین خودمان چند نفر باقی مانده ایم"
"شوخیت گرفته؟ ما اول هفت نفر بودیم، اما حالا ... فقط یک نفر و نیم هستیم."
"نیم نفر دیگر چه صیغه ای است؟!"
"خودم! من نیم نفرم دیگر! نیم نفر نیستم وقتی که یک دستم بسته است؟!" ...
₩برشی از متن کتاب₩
___
دو حالت وجود داره، یا مثل من قلم دولت آبادی رو دوست دارین یا دوست ندارین. اگه دوست دارین، از خوندن این کتاب مثل خوندن سایر کتاب هاش لذت می برین و اگه دوست ندارین الکی وقت تون رو هدر ندین. دولت آبادی خیلی توصیف می کنه، انقدر که داستان از دستت در می ره‌؛ اما توی این کتاب شاعرانگی خودش رو نشون می ده، و از توصیفات جان فرسا خبری نیست. و خب این هم باز بر می گرده به سلیقه ی شما، مثلا من اصلا توصیف رو دوست ندارم. توی اکثر کتب دولت آبادی، حجم توصیف ها آدم رو به مرز جنون می رسونه! #طریق_بسمل_شدن به قلمِ استاد #محمود_دولت_آبادی سال ۸۳ الی ۸۵ به رشته ی تحریر در اومده و از سال ۸۷ تا ۹۷ منتظر مجوز ارشاد بود و در نهایت توسط #نشر_چشمه در ۱۳۳ صفحه منتشر شد. موضوع کتاب جنگ هشت ساله ی ایران و عراق عه.
___
#مظاهر_سبزی | #کتابخانه_مظاهر | #بیست_و_یک_روز_چهل_و_دو_کتاب

  • مظاهر سبزی