وبلاگ من

...

24 فریم

سه شنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۱۹ ب.ظ

I always wonder to what extent the artist aims to depict the reality of a scene. Painters capture only one frame of reality and nothing before or after it.
For #24_frames, I started with famous paintings but then switched to photos I had taken through the years.
I included minutes of what I imagined might have taken place before or after each image that I have captured.
#abbas_kiarostami
___


#٢۴_فریم، آخرین فیلم #کیارستمی است که خودِ ایشان موفق نشد نسخه‌ی کامل و نهایی‌اش را ببیند، زیرا که بخش‌هایی از تولید فیلم همراه شد با دوره‌ی بیماری و نقاهت #کیارستمی، نقاهت و بیماری‌ئی که آنقدر ادامه پیدا کرد که نهایتاً اتمام فیلم را به دوش پسر بزرگش (#احمد_کیارستمی) انداخت.
#٢۴_فریم از ٢۴ فیلم کوتاه چهار و نیم دقیقه‌ای تشکیل شده است که در آن‌ها چیزی که مشاهده می‌کنیم، جان‌بخشی به تصاویری ثابت است. این تصاویر، عکس‌هایی است که کیارستمی طی مدت ۴٠ سال عکاسی با دوربینش ثبت کرده است. و از همین خاطر است که این فیلم آدم را یاد فیلم #جاده_های_کیارستمی (#جاده_ها) می‌اندازد؛ و نیز به یاد فیلم #پنج (#پنج_برداشت_بلند_تقدیم_به_ازو) .
#ژان_بروکس (منتقد سایت #گاردین) پس از دیدن این فیلم گفت "#کیارستمی کسی بود که گفت 'صندلی‌های سینما باعث می‌شوند مخاطب تنبل بشود و علامت سؤال بخشی از نشان‌گذاری زندگی است!' حالا او یک سال پس از مرگش با یک پروژه‌ی حیرت‌انگیز برگشته است. در حقیقت او و فیلمش کَن را به پایان رسانده‌اند! من به این فیلم چهارستاره می‌دهم."
#مظاهر_سبزی
___
نام فیلم: #٢۴_فریم
طراح و کارگردان: #عالیجناب_عباس_کیارستمی (به یاریِ #احمد_کیارستمی و #چارلز_گیلبرت)
مدت زمان: ١ ساعت و ۵٣ دقیقه

  • مظاهر سبزی