وبلاگ من

...

آخر بازی

جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۰۴ ب.ظ

نویسنده و کارگردان: همایون اسعدیان

بازیگران: حامد بهداد، زنده یاد پوپک گلدره

فیلم دو طیف آدم را نشان می دهد: درون گرا (حامد بهداد، که رتبه ی 28 کنکور سراسری را دریافت نموده است و معماری می خواند و در فیلم عاشق زنده یاد پوپک گلدره می شود) و برون گرا (زنده یاد پوپک گلدره و دوستانش، همچنین مردی که گویا استادشان است که نقشش را مجید مشیری بازی می کند).

آخرِ بازی:

1. بازی: بین حامد بهداد و زنده یاد پوپک گلدره و دوستانش، با مجید مشیری شرط بندی می شود که آن ها player موسیقی مجید مشیری را در خانه اش با اسپری قرمز رنگ کنند. بهداد و دوستانش طی نقشه ای کلید خانه ی مشیری را از جیب پالتوی او از کافه می دزدند، و با کمک کلیدسازی که خبر کرده اند یه کلید از رویش می سازند، سپس بهداد و یکی از این اکیپ دوستانه به خانه ی مشیری می روند و player را رنگ می کنند. بهداد فیلم می گیرد و دوستش رنگ می کند. مشیری از راه می رسد، بهداد و دوستش در اتاق قایم می شوند و ناگهان فیلمی که ضبط کرده اند از تلویزیون خانه پخش می شود. بهداد و دوستش از اتاق بیرون می آیند، دعوا می شود و دوست بهداد کتک مفصلی می خورد! بهداد مشیری را هل می دهد و مشیری سرش به همان player می خورد و تمام!

2. آخر: از اینجا به بعد فیلم وارد فاز جدیدی می شود و گویا تمام فیلم در سکشن "آخر" در حال بازی است. صاحب کافه ای که بهداد و زنده یاد گلدره و مشیری در آنجا پاتوق می کردند، سرقت کلید از جیب پالتو مشیری را دیده است و از قضیه بو برده است. یک بار پول می خواهد برای حق السکوت، یکبار ماشین، و یکبار قصد ازدواج با زنده یاد گلدره را در سر می پروراند!

در انتها بهداد خودش را معرفی می کند، در همان آن که برایش بلیط گرفته اند تا فرار کند.

-------

نقد و بررسی:

1. پایان فیلم اگر مشخص هم نبود، اما تنها چند گزینه روی میز بود و این قبیل فیلم ها از جایی به بعد اگر بازیِ بازیگرانش خوب نباشند، بد جور توی ذوق می زند، که این فیلم زد! بد جور هم زد! چون جزو اولین فیلم های حامد بهداد است و خیلی مصنوعی بازی کرده است.

2. مرز میان رفاقت و نامردی در فیلم قابل تشخیص نبود، اما رفته رفته و با گذشت زمان، پرده از دیوار افتاد. یکی از دوستان بهداد، جا می زند و می رود. یکی دیگر مدام دودل است و حرفش این است که "به من چه!" و کافه چی هم گمان برده پول علف خرس است و مطالباتش را پایانی نیست. تنها دوستِ این فیلم زنده یاد گلدره است که تا انتها پای عشقش می ماند.

مظاهر سبزی - 8 فروردین 99

 

  • مظاهر سبزی